Renault Megane ma bardzo ciekawą budowę, zwłaszcza jeśli zamierzamy wymienić w tym samochodzie filtr oleju. Dobry mechanik powinien wiedzieć, jak to zrobić, aby nie uszkodzić innych części, a także dobrze połączyć filtr z gaźnikiem. Ustawienie dyszy głównej w filtrze jest ważne, aby nie mieć problemu z wyciekającym olejem z rury wydechowej. Czy wiesz jak to zrobić? Jeśli nie miałeś styczności z tym modelem Renault, szybko wytłumaczę Ci na co zwracać uwagę.

Na co zwracać uwagę wymieniając filtr oleju?

filtr oleju renault meganePodczas wymiany filtra oleju musisz pamiętać tym, aby dobrze przyjrzeć się ustawieniu przewodów oraz dysz. Filtr oleju Renault Megane jest bezpośrednio połączony z gaźnikiem, dlatego jeśli będziesz odkręcał przewody, zapamiętaj dokładnie ustawienie gaźnika. Sprawdź także, czy w gaźniku nie ma nadmiaru oleju. Może powstać osad, który należy przeczyścić. W filtrze dobrze jest wymienić gąbkę, która zbiera ten osad. Poprawisz jakość pracy filtra. Nie zapomnij o sprawdzeniu, czy filtr jest odpowiednio przymocowany. Podczas jazdy musi on pracować bez przerwy, a każdy podskok samochodu chociażby na dziurze może doprowadzić do tego, że będzie się on przemieszczał. Jeśli tak było, konieczna jest wymiana uszczelek przy filtrze. Zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem jest całkowita wymiana filtru oleju, zwłaszcza, że nie kosztuje on dużo, ani nie ma problemu z jego zdemontowaniem. Łatwo się do niego dostać, szczególnie gdy pojazd stoi na podwyższeniu. Myślę, że nie będziesz miał problemu z tym. Nie musisz odkręcać przy tym innych części. Często jeśli filtr zatyka się, warto jest zastanowić się nad zmianą gaźnika. Zastosowanie mniejszego rozmiaru może sprawić, że praca filtra będzie wydajniejsza, a spalanie samochodu jeszcze mniejsze. Z reguł jednak te filtry rzadko się psują i ich wymiana jest nieczęsto spotykana w warsztatach samochodowych.

Wymieniając filtr zadbaj o to, by dobrze osadzić wszystkie elementy. Nie może znaleźć się wśród nich żaden luz, ponieważ skróci to żywotność tej części. Dostęp do filtr nie jest trudny, jeśli samochód stoi na platformie lub masz do dyspozycji kanał. W każdym warsztacie mechanicznym jest coś takiego, dlatego praca z filtrem oleju jest łatwa. Czasem trzeba zmienić przewody, gąbkę lub całą część. Jednak pisałem wyżej, że nieczęsto się to zdarza.