Czynniki wpływające na pozycję strony podczas wyszukiwania cały czas się zmieniają. Wynika to z faktu rozwoju technologii oraz możliwości SEO, co przekłada się także na cały proces pozycjonowania. Istnieją jednak pewne działania, które ze względu na swoją istotną funkcję są wykorzystywane przez roboty Googla od wielu lat. Wśród nich znajduje się między innymi UX, czyli user experience – przystosowanie strony do potrzeb oraz oczekiwań użytkownika. Warto na to zwrócić uwagę już podczas tworzenia witryny, ponieważ większość z czynników składających się na UX jest zależna od kodu źródłowego.

User experience  a działania SEO

user experienceTworzenie stron internetowych przyjaznych użytkownikowi jest aktualnie najważniejszym kryterium według Google, którego pozytywna weryfikacja jest w stanie znacząco wpłynąć na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Roboty przeszukujące sieć bardzo pozytywnie oceniają strony odpowiadające na potrzeby użytkowników, dlatego dbanie o najmniejsze szczegóły jest tak istotne. Programiści przy współpracy z pozycjonerami niejednokrotnie więc opierają swoje działania na technologii user experience, na którą składa się użyteczność, atrakcyjność oraz dostarczenie odbiorcy pozytywnych emocji. W praktyce wygląda to tak, że SEO w pewien sposób naprowadza potencjalnych użytkowników na content, a zadaniem UX jest przekonanie ich do pozostania na dłużej na stronie i wejścia w interakcję. Celem obu dziedzin jest zwiększenie konwersji, która automatycznie przekłada się na wyższą pozycję w wyszukiwarce. Najpierw należy jednak dokładnie zaplanować, na czym powinien skupiać się UX danej witryny, czyli określić cel istnienia strony, grupę docelową oraz na bieżąco analizować ruch i zachowania internautów. Dopiero później można mówić o wprowadzaniu planu w życie przy stosowaniu najważniejszych zasad user experience. Strona musi być przede wszystkim dopasowana do urządzeń mobilnych, ponieważ coraz więcej wejść jest rejestrowanych właśnie z telefonów komórkowych – to także stanowi jeden z najważniejszych czynników podczas pozycjonowania strony. Istotna jest więc responsywność, prosta i spójna nawigacja oraz nowoczesny wygląd, który nie wpłynie na komfort poruszania się po witrynie. Poza tym warto zadbać także o wartościowe opisy z naturalnym rozmieszczeniem słów kluczowych, które zachęcą użytkownika do zapoznania się z ofertą.

To tylko kilka z elementów składających się na budowę korzystnego UX. Ważne jest, aby nie nastawiać się podczas dokonywania zmian na pracę robotów Google, ale na użytkownika, ponieważ nowoczesne sposoby oceniania witryny z wykorzystaniem AI są w stanie rozpoznać wszelkie działania pozycjonerskie. To klient ma być najważniejszy podczas tworzenia strony i do niego mają być skierowane wszelkie treści. Dopiero później liczy się wartość SEO i uzyskanie wysokiej pozycji poprzez optymalizację.

Dodaj komentarz