Każdy z nas ma inny sposób na relaks. Jednak jednym ze znanych od wieków z całą pewnością jest sauna. Jej właściwości są znane od lat. Również w dzisiejszych czasach można ją spotkać w miejscach publicznych przy różnego rodzaju basenach lub w domach prywatnych gdzie nie którzy montują ją w ogrodach czy w przystosowanych do tego łazienkach.

Wilgotność w saunach parowych

domowa sauna parowaPierwszym podstawowym rodzajem jest popularna sauna sucha. Znana pod nazwą sauny fińskiej bądź szwedzkiej. Jak sama nazwa wskazuje charakteryzuje ją bardzo niski poziom wilgotności. Jest to poziom około dziesięciu procent. Zazwyczaj osiąga bardzo wysoką temperaturę powietrza. Dlatego przed jej odwiedzeniem warto być na to przygotowanym. Możemy w niej przebywać od dziesięciu do dwunastu minut. Jest to stosunkowo krótki czas. Dobrze sprawdzi się w sytuacjach kiedy mamy dolegliwości związane z mięśniami. Kolejnym rodzajem jest również często spotykana sauna parowa. Ona jest często wykorzystywana przez osoby prywatne i stawiana zwyczajnie w domach mieszkalnych ze względu na prostą konstrukcję. Taka domowa sauna parowa jest wtedy prywatnym miejscem do odpoczynku oraz relaksu. W tym przypadku temperatura jest znacznie obniżona. Jednocześnie zwiększa się poziom wilgotności niemal do stu procent. Często regulują ją parowniki elektryczne. Jej zaletą jest to, że jest uważana za znacznie przyjemniejszą niż jej poprzedniczka. Na dodatek więcej osób w niej wytrzymuje i może przebywać dłużej. Często w tego rodzaju saunach są rozprowadzane różnego rodzaju aromaty, które mogą pomagać nam w oddychaniu. Dlatego jest to bardzo przyjemna wizyta, która sprawia wiele radości każdemu uczestnikowi. Również ciekawym rozwiązaniem jest domowa sauna parowa. Wtedy jej pomieszczenie może znajdować się w ogrodzie, a każdy zainteresowany sam decyduje do jakiej się udać. Na rynku istnieje wiele takich projektów.

Na łączniku ciekawym pomysłem może być rozłożenie wygodnych leżaków, które jeszcze bardziej pomogą na odpoczynek. Stawiając tego typu miejsce nie można zapominać o specjalnej strefie, która służy chłodzeniu ciała. Może być to zwykły prysznic z zimnymi natryskami oraz masa z lodem, które nakłada się na gorące ciało. Takie zabiegi podnoszą naszą odporność i sprawiają, że czujemy się o wiele bardziej zdrowi.