Jestem właścicielem małej, ale ciągle rozwijającej się kancelarii w Warszawie, która obecnie zatrudnia czterech wyspecjalizowanych prawników. Z racji, tego, że w stolicy konkurencja pomiędzy kancelariami jest bardzo duża (praktycznie co tydzień otwiera się nowe biuro), postanowiliśmy jakoś wyróżnić się swoją ofertą. Początkowo rozważaliśmy reklamę w gazecie, jednak zasugerowano nam, że reklama zewnętrzna sprawdzi się w naszym przypadku o wiele lepiej. I tak właśnie się stało. 

Jakie są plusy reklam zewnętrznych? 

reklama zewnętrzna warszawaNa samym wstępie należy zaznaczyć, że ludzie są w większości wzrokowcami. To właśnie za pomocą wzroku odbieramy w pierwszym momencie najsilniej, graficzne komunikaty trafiają więc do nas najlepiej. Obraz już dawno wyparł nawet sam tekst, w który ludzie nie lubią się zbytnio wczytywać. Najważniejsze i kluczowe jest więc pierwsze wrażenie wzrokowe, to właśnie reklamy graficzne są więc najbardziej skuteczne. Jeśli zdecydowalibyśmy się (tak jak zakładaliśmy na początku) umieścić naszą reklamę w gazecie, to po pierwsze trafilibyśmy jedynie do określonej grupy odbiorców, którzy tę gazetę czytają, a po drugie wiele z nich nawet nie zwróciłoby uwagi na naszą tekstową reklamę, która nie przykuwa wzroku tak silnie jak obraz. Zdecydowaliśmy się więc wynająć trzy tablice reklamowe, ulokowane w najbardziej zatłoczonych miejscach miasta (a więc w obrębie samego centrum). Firma: reklama zewnętrzna Warszawa, z której usług skorzystaliśmy dała nam możliwość wybrania konkretnych lokalizacji, oraz okresu, przez który nasze reklamy będą na owych tablicach wisieć. Na początek zdecydowaliśmy się wynająć trzy tablice na okres sześciu miesięcy, chcieliśmy bowiem na własnej skórze przekonać się o tym czy ta forma reklamy się w naszym przypadku sprawdzi. Podczas projektowania reklamy postawiliśmy nie tylko na wyraziste, kolorowe, przykuwające oczy litery, ale również na równie atrakcyjną grafikę (zdecydowaliśmy się na fotografię przedstawiającą dobrze ubraną, uśmiechniętą kobietę, która miała wcielić się w rolę kompetentnej prawniczki). Stworzone materiały zawisły na trzech wybranych przez nas tablicach, które ulokowane były w ścisłym centrum miasta. 

Na pierwszych klientów nie musieliśmy długo czekać. Reklamy zewnętrzne pozwoliły nam na dotarcie do bardzo zróżnicowanych grup, do których z całą pewnością nie dotarlibyśmy tak szybko za pomocą innych metod. Warto przy tym zaznaczyć, że ten system reklam nie jest zbyt drogi, w zestawieniu np. z reklamami telewizyjnymi czy radiowymi, reklamy zewnętrzne posiadają bardzo atrakcyjne ceny. Sprawdzą się one doskonale zwłaszcza w dużych miastach takich jak Warszawa, Poznań, Wrocław czy Kraków.