Istnieją różne poważne kryzysy w firmach, które mogą powodować niekorzystne skutki. Dlatego bardzo istotne jest, aby konkretnie zdawać sobie sprawę z tego jak postępować w danych sytuacjach. Dzięki temu będzie można osiągnąć znacznie większą stabilność całej firmy, co przyczyni się do większych sukcesów. 

Stworzenie sztabu kryzysowego

komunikowanie w sytuacjach kryzysowychGorzkim faktem jest to, że mało która firma czy organizacja jest kompleksowo zabezpieczona w obszarze zarządzania kryzysowego i ochrony reputacji, co jest bardzo istotne. Potwierdzają to rozmaite badania z ostatnich lat. Jednak kryzys jest najtrudniejszym elementem PR-owego rzemiosła i jest ogólnym sprawdzianem wszystkich posiadanych kompetencji. O zarządzeniu oraz konkretnej komunikacji kryzysowej powstało już wiele obszernej literatury fachowej, dzięki której mona się swobodnie dokształcać. Komunikowanie w sytuacjach kryzysowych ma na celu ochronienie przede wszystkim ogólnej reputacji firmy i to nie tylko w wymiarze medialnym, ale też w relacjach z interesariuszami, co jest najbardziej istotne, a o czym się najczęściej zapomina, co doprowadza do jeszcze większych strat. Trzeba również zdawać sobie sprawę z tego, że powinno się zminimalizować wszelkiego rodzaju szkody pokryzysowe, chociażby takie jak spadki na giełdzie, odsunięcie od partnerów społecznych od wspólnych projektów czy odejście „od stołu” podmiotów w trakcie negocjacji kluczowych kontraktów. Dlatego wyjście z sytuacji kryzysowej należy powierzyć osobom, które odpowiedzialnie do tego podejdą. Wymyślona strategia musi być jak najlepiej opracowana, aby mogła przynieść najlepsze zyski dla całej firmy i przywrócić prawidłowe funkcjonowanie na poprzedni tor, o ile jest to możliwe. Dlatego odpowiadanie za komunikację kryzysową i relację w kryzysie z interesariuszami jest jak najbardziej istotne i ma największy wpływ na wyjście z danego kryzysu. Zorganizowanie właściwego planu zadań jest najważniejsze. 

Można znaleźć nie tylko w literaturze, ale również w internecie wiele ustaleń, które pomogą w zaprowadzeniu harmonii w firmie podczas kryzysu. Można również powołać profesjonalne osoby i stworzyć sztab kryzysowy, którego zadaniem będzie odpowiadanie za takie sytuacje, a przedsiębiorca będzie mógł mieć pewność, że wszystko pójdzie zgodnie z planem.