Sprzedaż lodów w okresie letnim to bardzo dochodowy interes. Kiedy jest gorąco, każdy lub prawie każdy, ma ochotę na to, by zjeść zimnego loda. Jeśli zastanawiasz się nad prowadzeniem takiej działalności, musisz kupić lodówkę, w której przechowasz lody. Jednak jak sam wiesz, samo przechowywanie nie jest najważniejsze, lecz to, by Twoje lody były widziane przez klientów. Tak zachęcisz ich najbardziej do kupienia loda.

Lody w ladzie chłodniczej

lada chłodniczaLada do przechowywania lodów powinna prezentować najwyższa jakość oraz estetykę. Ważna jest jej zawartość, ale sama w sobie, lada chłodnicza nie może wywoływać negatywnych skojarzeń. Powinna być czysta oraz mieć przejrzyste szkło. W takich ladach znajdują się przegródki, do których wkłada się dany smak lodów. Każdy, kto próbował przez dłuższy czas przechowywać lody wie, że temperatura ma duże znaczenie. Jak będzie zbyt zimno, pojawią się kryształki lodu, które nie poprawiają smaku. Osoba stojąca za ladą musi mieć regulator temperatury. Obok powinien znajdować się nie tylko termometr, ale też higrometr. Wilgotność powietrza we wnętrzu lady może dużo zmienić, jeśli chodzi o smak lodów. Elementy, z których wykonana jest lada nie powinny mieć rdzy. Najlepsze są pojemniki na lody, które są aluminiowe lub ocynkowane. W ladach liczy się też wygląd samego szkła. Im lepiej ono wygląda, tym atrakcyjniejsza wydaje się zawartość. Szyba powinna doskonale odbijać światło. Nie może się rysować, ani matowieć, gdyż psuje to estetykę. Powierzchnia oszklona powinna stanowić siedemdziesiąt procent lady. Klient dzięki temu zobaczy lody z każdej strony i nie będzie miał wątpliwości, czy na pewno są smaczne i nadają się do jedzenia. Na niektórych ladach znajdują się miejsca, gdzie można powiesić tabliczki z konkretnymi nazwami danego gatunku loda.

Lody, które są przechowywane w takich miejscach sprzedają się najlepiej, ponieważ klient może je na własne oczy zobaczyć. Wiadomo, że najważniejsze jest to, jak dany lód smakuje i wygląda, jednak miejsce do jego przechowywania ma również ogromne znaczenie. Jeśli dobrze je wybierzemy, nie będziemy mieć problemów z zachęceniem klientów do dokonania zakupu. Moje słowa są potwierdzone nie przez badania marketingowe, ale przez doświadczenie w sprzedaży lodów oraz produktów cukierniczych.