• Post author:
  • Post category:Reklama

Każdy kto prowadzi własną działalność gospodarczą powinien posiadać dobrze zaprojektowane logo firmy, które będzie zapadać w pamięć i kojarzyć się silnie bezpośrednio z naszymi usługami. Kultura wzroku jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna, to właśnie obrazy trafiają do nas w pierwszej kolejności. Tylko od ich atrakcyjności zależy to jak silnie grafika ta zapadnie w pamięć przyszłych klientom. 

Jak powinno wyglądać logo? 

projektowanie logoNa rynku działa bardzo wiele firm, dla których projektowanie logo to chleb powszedni. Zanim jednak zdecydujemy się na to by zlecić komuś wykonanie loga dla naszej firmy warto zastanowić się nad tym jak powinno ono wyglądać. Najnowsze badania dowodzą, że najlepiej odbierane są proste wzory graficzne, które trafnie nawiązują swym wyglądem do bezpośredniego podmiotu czy przedmiotu im przypisanego. Przykładami dobrze zaprojektowanych grafik tego typu są loga miast. Zazwyczaj jednoznacznie nawiązują one do najważniejszych, najbardziej rozpoznawalnych wizytówek miasta (warszawska syrenka czy spichlerze bydgoskie). Jednocześnie nie są one zbyt przekombinowane graficzne, ich proste projekty sugerują bezpośrednio obiekt, które przedstawiają, ale nie zakłócają przy tym odbioru zbędnymi elementami. Za zbędne, rozpraszające elementy podczas projektowania logo uznaje się najczęściej: zbyt krzykliwą kolorystykę, zbyt dużo drobnych elementów graficznych czy nietrafione zobrazowanie najważniejszych założeń firmy (jeśli prowadzimy np. księgarnię to musimy zdawać sobie sprawę, że logo sowy będzie w tym wypadku bardziej odpowiednie od loga innego zwierzęcia, które nie kojarzy się tak sugestywnie z naszym obiektem). Dobrze skomponowane logo powinno być więc minimalistyczne, ale jednocześnie jednoznaczne w odbiorze. Wiele firm decyduje się także na to by wkomponowywać w nie nazwy firm, lub wybrane inicjały. Należy również pamiętać o tym, że idealne logo nie powinno być także zbyt duże. Powinno ono stanowić spójne dopełnienie tekstu, a nie nad nim dominować. Z drugiej strony nie może być jednak również zbyt małe, odbiorca bowiem powinien zauważać je w pierwszej kolejności. 

Zaprojektowanie loga można zlecić dziś wielu firmom graficznym. Warto jednak wiedzieć jak dane logo powinno wygląd tak by mogło kojarzyć się silnie bezpośrednio z firmą czy produktem. W ten właśnie sposób będzie ono  najsilniej zapadać w pamięć odbiorców.